Nie od razu wiedziałam co chcę w życiu robić. Zainteresowania wszechstronne. W liceum genetyka stała się moja wielką pasją. Z wyborem kierunku na studia nie miałam więc problemu, Biotechnologia – kierunek Genetyka Człowieka. Po studiach wraz z mężem Maciejem zajmowałam się prowadzeniem gospodarstwa ogrodniczego, oraz hurtowni kwiatów doniczkowych i ciętych. Doświadczenie, jakie zdobyłam przez ten okres, analiza rynku oraz kontakt z odbiorcami, pomogło mi rozpoznać potrzeby i oczekiwania moich przyszłych klientów. W roku 2004 pojawiła się pierwsza córka Marysia i musiałam nauczyć się łączyć pracę z obowiązkami związanymi z wychowaniem dziecka. Kiedy w 2006r urodziła się Martynka, trwały już pierwsze prace remontowe w przyszłej siedzibie firmy, a biznes plan Zielonej Fabryki czekał na realizację.
Biznes plan Zielonej Fabryki powstał w grudniu 2005 roku. Dzięki samodzielnemu sporządzeniu takiego biznes planu, mogłam sprecyzować własne wyobrażenia o planowanej działalności gospodarczej. Oczywiście w dużej mierze były to tylko założenia i prognozy. Myślę jednak, że warto na samym początku wytyczyć sobie kierunek i główne cele przyszłej, a w moim przypadku również pierwszej firmy.
„Moim marzeniem jest sprostać oczekiwaniom każdego klienta decydującego się na usługi mojej firmy. Dzisiejszy klient oczekuje kompleksowej fachowej obsługi. Chce mieć duży wybór w asortymencie towarów i usług.
„Oferta głównie skierowana jest do osób ceniących sobie walory estetyczne swojego otoczenia. Jest to oferta zarówno do osób prywatnych, jaki i firm czy instytucji. Własny transport, możliwość składania zamówień przez telefon czy Internet, to rozwiązanie dla osób ceniących sobie czas i wygodę”.
„W Zielonej Fabryce klient będzie mógł nabyć zarówno kwiaty do mieszkań, biur, ale także wiązanki na wszelkie okazje, stroiki okolicznościowe zarówno z żywych jak i ze sztucznych kwiatów”.
„W ofercie mojej firmy klienci znajdą usługi florystyczne wszelkich imprez okolicznościowych (wesela, bale, pogrzeby i inne). Duże zaplecze, własny transport, pozwolą na kompleksową szybką i fachową obsługę nawet najbardziej wymagających”.
Wiele godzin spędziłam nad wymyślaniem nazwy mojej pierwszej firmy. Trudne zadanie „ma kojarzyć się z kwiatami i zielenią, powinna być łatwa do zapamiętania, ale nie banalna, chciałam, aby była polska i co ważne musi mieć wolną domenę w sieci” Zielona Fabryka!
Logo to twarz firmy.
Teraz kolejny etap – logo firmy. Odpowiednio dobrane logo jest równie ważne jak nazwa firmy, umiejętnie skomponowane budzi ciekawość i przyciąga uwagę. Zależało mi, aby było dobrze zrobione, dobrze się kojarzyło, było subtelne, ale i zarazem czytelne, miało być eleganckie i nowoczesne.